Saturday, March 08, 2008

بیشتر صحبت از گرانی است تا انتخابات

clipped from www.bbc.co.uk
در حالیکه با آغاز تبلیغات انتخاباتی جناح های مختلف در جمهوری اسلامی می کوشند طرفداران خود را روانه مجلس کنند، تورم قیمت ها باعث ناخرسندی بسیاری از شهروندان شده است.
??? ???????  ??????
مشکلات معیشتی باعث بی توجهی برخی از شهروندان به انتخابات مجلس شده است

نگار که به همراه خانواده در خیابان ولیعصر تهران سرگرم خرید سال نو است از انتخابات دلخوشی ندارد و می گوید "اصلا برایم مهم نیست که انتخابات کی برگزار می شود دوست هم ندارم بدانم، همین چندباری که در انتخابات شرکت کردم برای هفت پشتم بس است." نگار که دو فرزند دارد سیاستمداران را متهم می کند که "فقط شعار می دهند و رای می گیرند اما کاری برای ما نمی کنند. سئوالم این است که چرا با وجود افزایش شدید قیمت نفت، وضع زندگی من بدتر شده و نمی توانم همان چیزهایی را بخرم که دو سال پیش خریده بودم. من و شوهرم هر دو کار می کنیم اما حقوق ما تغییری نکرده در حالی که همه چیز از اجاره مسکن گرفته تا قیمت شیر و ماست چند برابر شده."

غلام علی، راننده تاکسی در تهران، [...] می گوید "مسافرانم این روزها بیشتر در باره گرانی حرف می زنند تا در باره انتخابات. به محض این که رادیو خبری در باره انتخابات پخش می کند بعضی از مسافرانم اعتراض می کنند و می گویند رادیو را خاموش کنم. طبیعی است آنها هم مثل من از گرانی و مشکلات دیگر کلافه اند. اما من فکر می کنم ما می توانیم با انتخاب آدم هایی که می توانند مشکلات را برطرف کنند وضعیت را تغییردهیم.